چطور در خانه کپسول بره موم تهیه کنیم

بره موم به عنوان یک ماده پر خاصیت و خاص در دنیای امروز شناخته می شود. به دلیل خواص متنوع بره موم، این ماده کاربرد زیادی از مصارف خوراکی گرفته تا مصارف موضعی به خود اختصاص داده است. همین تنوع کاربردهای بره موم باعث می شود تا افراد بیشتری برای استفاده از آن ترغیب شوند.


با توجه به شیوع بیماری های ویروسی در دنیا حتی از بره موم به صورت ویژه در ساخت محلول های ضدعفونی کننده استفاده می شود. بسیاری از افراد از محلول بره موم برای ضدعفونی کردن سطوح به منظور مبارزه با بیماری کرونا استفاده می کنند.یکی از مهمترین کاربردهای بره موم، مصرف خوراکی این ماده است. شما می توانید با خوردن بره موم خواص مختلف درون این ماده را به بدن خود وارد کنید. البته همانطور که می دانید بره موم خام در بدن انسان هضم نمی شود و بهتر است از بره موم فراوری شده استفاده نمایید.
روش های مختلفی برای استفاده از بره موم فراوری شده به صورت خوراکی وجود دارد. در این مطلب قصد داریم ابتدا به این موضوع بپردازیم که چرا توصیه می کنیم از کپسول بره موم استفاده کنید. در ادامه نیز روش درست کردن کپسول بره موم در خانه را به شما آموزش می دهیم. اگر قصد مصرف خوراکی بره موم را داشته باشید، به نظر می رسد این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

چرا کپسول بره موم؟
شاید برای افرادی که تا به حال بره موم مصرف نکرده باشند، این سوال به وجود آید که چرا اصلا کپسول بره موم تهیه می شود؟ مگر نه اینکه بره موم فراوری شده قابلیت خوردن دارد؛ پس چرا از بره موم به صورت ساده استفاده نمی کنیم؟ علاوه بر این، برخی فراورده های خوشمزه! مثل عسل بره موم نیز وجود دارد که می توان به سادگی آن را مصرف کرد، پس چه اصراری به مصرف کپسول بره موم است؟
این ها سوالاتی است که شاید برای افرادی که تا به حال بره موم مصرف نکرده اند پیش بیاید؛ اما اگر یکبار عسل بره موم و بره موم خام مصرف کنید ،احتمالا متوجه این موضوع می شوید که چرا کپسول بره موم برای بسیاری از افراد مطلوب تر است.
بره موم یک ماده بسیار بد طعم با بویی تند و تیز است. حتی اضافه شدن بره موم به عسل طبیعی نیز نمی تواند طعم تلخ آن را جبران کند. به همین علت است که افراد از خوردن آن امتناع می ورزند. البته بیمارانی که قصد درمان سرطان، درمان کولیت یا بیماری هایی را دارند، در برخی مواقع مجبور به مصرف بره موم به روش هایی غیر از کپسول هستند تا بره موم به صورت عادی از معده عبور کند.
به همین علت، استفاده از کپسول برای افرادی که تحمل طعم بد و بوی بسیار تند بره موم را ندارند بیشتر توصیه می شود. وقتی شما کپسول بره موم را مصرف می کنید، ماده موثر بره موم پس از عبور از معده باز می شود و در نتیجه هیچ طعمی از آن را حس نمی کنید. مصرف کپسول بره موم برای افراد مختلف مناسب است.

آیا کپسول بره موم در داروخانه ها موجود است؟
شاید شما هم فکر کنید که باید کپسول بره موم را از داروخانه ها تهیه کنید. متاسفانه در ایران هنوز بره موم نتوانسته برای ورود به داروخانه ها مجوز بگیرد. به همین علت است که برای خرید کپسول بره موم نمی توان داروخانه را انتخاب کرد. بلکه باید به سراغ مراکز فروش معتبر دیگری بروید.
بره موم در دنیا به عنوان یک دارو برای طب مکمل محسوب می شود. اصولا در اکثر کشورها، داروخانه ها مجاز به ارائه داروهای طب مکمل نیستند. با این حال در برخی کشورها نیز کپسول بره موم در داروخانه هایی خاص عرضه می شود.
در ایران یکی از بهترین مکان ها برای خرید کپسول بره موم، عطاری های معتبر هستند. می توانید خرید کپسول را از عطاری ها انجام دهید. علاوه بر این، فروشگاه های اینترنتی عسل طبیعی و فراورده های زنبور عسل نیز مکان خوبی برای خرید کپسول بره موم خواهند بود. البته به شرطی که معتبر باشند و تمامی اصول بهداشتی را رعایت کنند.

ساخت کپسول بره موم در خانه
یکی از روش های دیگر دسترسی به کپسول بره موم این است که خودمان دست به کار شویم! این یعنی که خود ما کپسول بره موم را با استفاده از پوکه کپسول و بره موم فراوری شده تهیه کنیم. در این صورت شاید خیالمان بابت سلامت مواد داخل کپسول هم بیشتر باشد.
برای این منظور، کار سختی در پیش ندارید. به عطاری ها مراجعه کنید و کپسول خام بخرید. البته این کپسول ها تنها برای این منظور فروخته نمی شوند. شما با استفاده از کپسول های خریداری شده می توانید بسیاری از مواد را بر اساس اصول و قواعد طبی تهیه و میل کنید. برای مثال، کپسول زردچوبه از معروف ترین کپسول های خانگی است که برای درمان کبد چرب و... مورد استفاده قرار می گیرد.
پس از خرید کپسول خام، نوبت به خرید بره موم می رسد. برای این منظور باید به سراغ مجموعه های عرضه کننده بره موم فراوری شده بروید. توصیه می کنیم تا جای ممکن بره موم را از فروشگاهی خریداری کنید که برای فراوری از دستگاه های مکانیزه استفاده می کند. در این صورت به پاکیزه تر بودن بره موم فراوری شده بیشتر اطمینان خواهید داشت.
پس از تهیه بره موم، کافی است بره موم ها را درون کپسول ریخته و قسمت دوم را روی آن بگذارید. یک جعبه که ترجیحا نور خورشید از آن عبور نکند هم انتخاب کرده و کپسول ها را درون آن بریزید. کپسول بره موم آماده است! مصرف روزانه 2 یا 1 بار از کپسول بره موم می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند.

کپسول بره موم می تواند تمامی خواص این ماده را به بدن شما برساند. تفاوت آن با مصرف خوراکی نیز این است که دیگر خبری از حس کردن مزه و بوی بد بره موم نیست و راحت تر می توانید مصرف بره موم را تجربه کنید.
پیشنهاد کلی ما این است که کپسول بره موم را به صورت آماده از شرکت های معتبر خریداری کنید؛ اما اگر به هر دلیلی نمی خواهید کپسول بره موم بخرید، می توانید کپسول خام و بره موم فراوری شده را به صورت جداگانه خریده و خودتان کپسول بره موم بسازید.